Onkologiprisen uddeles årligt til en person, som har haft stor betydning for onkologien - fagligt, uddannelsesmæssigt eller organisatorisk.
”Indlysende måtte 2023 blive året, hvor Inge Marie fik prisen. Havde det været en international kæmpepris, så ville hun også være favorit til den”, sådan skrev Onkologisk tidsskrift.
Inge Marie-Svane ved siden af DSKOs daværende formand og nuværende ledende overlæge i Stråleterapien Lotte Engell-Nørregård