Som patient kan du opleve gener her ved overgangen til systemet, men moderniseringen vil give fordele i dit fremtidige møde med hospitalet. Sundhedsplatformen skal give et kvalitetsløft og skabe sammenhængende behandling. Og som patient kan du nemmere følge med i din behandling.
Omstilling kan give ventetid og forstyrrelser
Herlev og Gentofte Hospital indfører det nye system den 21. maj 2016. Rigshospitalet kobles på i november, og turen kommer til de andre hospitaler i 2017. Sundhedsplatformen indføres på et hospital ad gangen, så patienterne mærker færrest forstyrrelser.
Sundhedsplatformen er Danmarks største sundheds-it-projekt. Personalet skal arbejde på en ny måde, så de arbejder langsommere i starten, og der kan opstå tekniske problemer. I en periode kan det måske virke som 'byggerod' – derfor takker vi for din tålmodighed. Der kan opstå ventetid, og behandlingsforløb kan blive forsinket. I nogle tilfælde kan det være nødvendigt, at patienter behandles på et andet hospital end først planlagt. Hospitalerne aflaster hinanden og gør alt for, at patienter med akutte behandlingsbehov ikke berøres.
Min Sundhedsplatform – bedre overblik over din behandling
Sundhedsplatformen betyder, at du som patient får et bedre overblik over din behandling.
På 'Min Sundhedsplatform' kan du fx gå i dialog med personalet, booke tid til udvalgte undersøgelser, se prøvesvar og læse din journal.
Du kan logge på med NemID, og pårørende med fuldmagt kan også få adgang. Du finder 'Min Sundhedsplatform' på minsundhedsplatform.dk.
Min Sundhedsplatform er tilgængelig fra 21. maj for patienter på Herlev og Gentofte Hospital.