Målet med afdelingen er, at den skal løfte karriererådgivning, kompetenceudvikling og uddannelsesindsatser for medarbejdere, og samle og revitalisere den interne vikarformidling.
Det skal skabe de bedst mulige rammer for, at Herlev og Gentofte Hospital kan være en arbejdsplads i mange år, og bl.a. sikre, at medarbejdere kan udvikle sig fagligt og prøve sig af på nye områder – samtidig med at de bliver på hospitalet.
En opgave som Mia Bjørn Hansen ser frem til at være med til at løfte.
- Det er ingen hemmelighed, at vi både her på hospitalet og i resten af sundhedsvæsenet mangler gode kolleger. Mulighederne er mange på det danske arbejdsmarked, og man kan efterhånden vælge "frit på alle hylder" i sundhedsvæsenet. På Herlev og Gentofte Hospital ved vi, at vi kan opfylde de fleste faglige drømme for den enkelte, men vi vil gerne gøre drømmene mere tilgængelige, så alle medarbejdere kan se deres karriereliv for sig, siger hun og fortsætter:
- Derfor går vi forrest og skaber en afdeling som skal rumme og mobilisere medarbejdernes karriereønsker og kompetenceudvikling, så vi bliver vores egen drivkraft. Selv blev jeg færdiguddannet som sygeplejerske i 2016, og for mig er HGH en arbejdsplads for livet, siger Mia Bjørn Hansen.
Vicedirektør Helene Bliddal siger:
- Med Mia Bjørn Hansen får vi en stærk afdelingsleder, der har de rette visioner, det nødvendige drive og de relevante erfaringer til at overbevise bl.a. sygeplejersker, SOSU´er og studerende om, at Herlev og Gentofte Hospital er den rigtige arbejdsplads for dem. Både på kort og lang sigt, fortæller hun og fortsætter:
- Målet med den nye afdeling er at bidrage til at gøre Herlev og Gentofte Hospital til en arbejdsplads for livet. Det sker ikke fra den ene dag til den anden, men vi er ambitiøse og allerede lidt utålmodige, fordi vores hospital rummer utallige udviklingsmuligheder, har en stærk beliggenhed og den rigtige størrelse.
Medarbejderne i den nye afdeling overgår fra den nuværende HR og Kompetenceudvikling