Sådan bestilles utensilier

​Bestillingsporcedure for utensilier til klinisk mikrobiologi

Fra den 1. januar 2020 skal utensilier til klinisk mikrobiologi bestilles via SAP-bestillingsportalen, hvor der også bestilles utensilier til klinisk biokemi. Du kan bestille de samme produkter, som du kender i dag.

SAP er Region Hovedstadens bestillingssystem til bl.a. utensilier.

OBS: Vær opmærksom på KUN at bestille de utensilier der anvendes på KMA Herlev.

Gå direkte til

Bestilling af utensilier
Log in med kundenummer
Ikke oprettet som kunde
Log in med ydernummer
Bestilling af rekvisition/NØDBLANKET
Varelevering praksislæger/speciallæger
Varelevering plejehjem, plejecentre og hjemmepleje
Varelevering øvrige
Utensiliernes anvendelse
Spørgsmål til varelevering
Spørgsmål til brugeradministration


Bestilling af utensilier

Du bestiller via dette link: https://www.regionh.dk/til-fagfolk/Sundhed/praksis/Laboratoriebetjening/Utensiliebestilling/Sider/Utensiliebestilling.aspx

Log in med kundenummer

Dit log in med KMUnummer eller KKnummer:
Brugernavn: KMUnummer eller KKnummer, her skal du bruge små bogstaver alle steder på nær det første bogstav i adgangskoden.
fx: kmu033 eller kk033
Adgangskoden: Praksis, efterfulgt af KMUnummer eller KKnummer
fx: Praksiskmu033 eller Praksiskk033

Ikke oprettet som kunde

Hvis du endu ikke er oprettet som kunde, skal du bestille et log-in, til det skal vi skal bruge nedenstående kontaktoplysninger

  • Sted navn - fx. plejehjem/center, hjemmepleje
  • Fuld adresse
  • Kontaktmail
  • Kontakt telefonnummer
  • Evt. modtager navn

Send oplysninger på mail: HGH-kliniskmikrobiologi@regionh.dk

Inden for få dage vil I modtage en mail med log-in oplysninger.

Log in med ydernummmer

Hvis du allerede bestiller utensilier til biokemi, skal du benytte det password, du plejer.

Brugernavn: Ydernummer, uden foranstillede 0’er.
fx: 151515
Adgangskoden: Praksis, efterfulgt af ydernummer uden foranstillede 0’er.
fx: Praksis151515

Bestilling af rekvisition/NØDBLANKET  

Skriv din bestilling på mail til Afdelingen for Klinisk Mikrobiologi 

Mail: HGH-kliniskmikrobiologi@regionh.dk 

Rekvisitionerne udsende pr. post, venligst oplys tydlig navn og adresse hvortil rekvisitionerne skal sendes.

Varelevering praksislæger/speciallæger

Bestillinger leveres via Regionens Transportafdeling. Den normale leveringstid vil være 4-5 hverdage. 

Varelevering plejehjem, plejecentre og hjemmepleje

Drejer det sig om bestillinger til plejehjem/plejecentre, hjemmepleje, Telemedicin og Tværsektionel enhed, sker forsendelsen via PostNord.

Din bestilling skal du afgive i systemet senest fredag, hvorefter det vil blive pakket på lageret mandag og sendes ud med PostNord tirsdag. Herefter vil man kunne opleve at PostNord bruger 5 hverdage på forsendelse til dig.

Varelevering øvrige

Drejer det sig om bestillinger til Telemedicin og Tværsektionel enhed, sker forsendelsen via PostNord.

Din bestilling skal du afgive i systemet senest fredag, hvorefter det vil blive pakket på lageret mandag og sendes ud med PostNord tirsdag. Herefter vil man kunne opleve at PostNord bruger 5 hverdage på forsendelse til dig.

Utensiliernes anvendelse

Følg link for at komme til Utensilieoversigten eller du kan læse vores prøvevejledning, som du finder på siden Rådgivning og praktiskinfo.

Du kan også kontakte os i Afdeling for Klinisk Mikrobiologi på telefon 38 68 38 50 i tidsrummet kl. 9.00 - 15.00 alle hverdage.

Kontakt Laboratoriekonsulenterne HOTLINE 48 29 22 00

Spørgsmål til varelevering

Kan du kontakte SAP Kompetence- og Supportcenter på telefon 38 66 58 58.

TAST 1 - for spørgsmål til rekvirering og varelevering. Telefontid mandag - torsdag kl. 7.30 - 15.00 og fredag kl. 7.30 - 8.30 samt kl. 9.30 - 14.00.

Mail: rekvirentsupport@regionh.dk

Spørgsmål til brugeradministration

TAST 2 - for SAP Brugeradministration. Telefontid mandag - torsdag kl. 9.00 - 15.00 og fredag kl. 9.30 - 14.00.

Mail: cok-sap-bruger@regionh.dk


Redaktør