Vores overordnede mål er, at der skal være kvalitet i alt, hvad vi foretager os.
Vi mener, at kvaliteten af vores produktion hviler på fire bærende søjler:
- Patienten
- Ledelsen
- Kompetenceudviklingen
- Arbejdsmiljøet
Herunder kan du få et hurtigt indblik i Afdeling for Hjertesygdomme konkrete strategi for at arbejde mod øget kvalitet:
Vores patienter skal opleve
- at blive hørt
- professionalisme hos alle faggrupper
- sammenhæng i behandlingsforløbet
- den bedste kardiologiske non-invasive behandling
- sikkerhed og omhu
Vores ledelse er optaget af
- at indgå i en ærlig, lydhør og engageret dialog med medarbejderne
- fremtidssikring af afdelingen på alle niveauer
- fastholdelse af den sunde økonomi og de gode medarbejdere
- videreudvikling af den ambulante efterbehandling
- kompetenceudvikling af personalet
- at tænke innovativt og samtidig at bevare gode traditioner
- omsætte regional akkreditering til lokal, meningsgivende kvalitetssikring
Vores kompetenceudvikling betyder
- udvikling og uddannelse af den enkelte medarbejder
- grundig introduktion for nyansatte
- kardiologisk uddannelse til sygeplejersker
- tværfaglige temadage for hele personalet
- en nytænkende, reflekterende tilgang til vores egne processer og specialer
Vores arbejdsmiljø handler om
- respekt for hinandens sikkerhed og helbred
- samarbejde mellem ledelse og personale
- at forebygge frem for at udbedre
- et psykisk arbejdsklima med tryghed, arbejdsglæde og anerkendelse